Servicii
Serviciul Evaluare Complexa Copil
SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXĂ A COPILULUI ( SECC )
Procesul de evaluare a funcționării, dizabilității la copii, în cadrul SECC, are drept scop menținerea, îmbunătățirea sau creșterea calității vieții copilului prin următoarele acțiuni interconectate:
a) încadrarea în grad de handicap, care conferă drepturile prevăzute de legea specială;
b) planificarea serviciilor de abilitare și reabilitare și/sau a serviciilor psihoeducaționale cu monitorizarea și reevaluarea periodică a progreselor înregistrate de copil, a eficienței beneficiilor, serviciilor, intervențiilor și a gradului de satisfacție a beneficiarilor.
Evaluarea complexă a copilului şi familiei presupune utilizarea la maxim a expertizei tuturor membrilor SECC (șef serviciu, medici, psihologi, psihopedagogi, asistenți sociali) şi a specialiştilor colaboratori din domeniul medico-sanitar, educaţional şi de protecţie a copilului.
Serviciul de evaluare complexă din cadrul Direcției exercită următoarele atribuții principale:
a) identifică copiii cu dizabilități care necesită încadrare într-un grad de handicap ori pentru care se solicită acces la servicii de abilitare și reabilitare, în urma evaluării complexe; identificarea are loc în urma solicitărilor din partea părinților sau a reprezentanților legali, a referirilor din partea serviciului public de asistență socială și a specialiștilor care vin în contact cu copiii cu dizabilități, precum și a sesizărilor din oficiu;
b) verifică documentele anexate cererii-tip pentru evaluarea complexă și încadrarea în grad de handicap sau, după caz, cererea privind accesul la servicii, precum și îndeplinirea condițiilor privind încadrarea copilului într-un grad de handicap sau accesul la servicii;
c) contribuie la întocmirea de către managerul de caz a raportului de evaluare complexă;
d) contribuie la întocmire, de către managerul de caz a proiectului planului de abilitare-reabilitare pentru copiii cu dizabilități din familie pentru care se solicită încadrare în grad de handicap sau, după caz, acces la servicii de abilitare și reabilitare, respectiv a proiectului de revizuire a planului individualizat de protecție pentru copiii cu dizabilități din sistemul de protecție specială; în situația în care părintele sau reprezentantul legal nu dorește încadrare în grad de handicap, ci acces la servicii de abilitare și reabilitare, planul de abilitare- reabilitare este aprobat de directorul general/executiv al Direcției;
e) informează părinții sau reprezentantul legal cu privire la obligația respectării și implementării planului de abilitare- reabilitare a copilului cu dizabilități;
f) coordonează activitatea de monitorizare a implementării planului de abilitare-reabilitare;
g) comunică în scris, prin corespondență electronică sau telefonic, părinților sau reprezentantului legal data stabilită pentru reevaluare;
h) reevaluează condițiile privind încadrarea copilului într-un grad de handicap, la cererea părintelui sau a reprezentantului legal, formulată cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului. Cererea de reevaluare poate fi formulată oricând, dacă s-au schimbat condițiile pentru care s-a eliberat certificatul de încadrare într-un grad de handicap
Program cu publicul pentru programări
luni-joi 8.00- 14.00
Program cu publicul pentru evaluări
luni-joi 8.30- 16.00
Cererea pentru reevaluare, însoțită de copia certificatului medical sau de fișa medicală sintetică și ancheta socială, se depun cu 60 de zile înaintea expirării certificatului:
1. la sediul DGASPC Iasi/ Serviciul de Evaluare Complexa a Copilului, cam.13
2. e-mail: secc.dgaspcis@dasiasi.ro
date de contact
telefon 0232/214972, 0232/477731, int. 215, 386, 101 – manageri de caz; int. 307 șef serviciu
Nota: Formularele tipizate le puteţi găsi în meniul Formulare – Protectia Copilului – pagina 1 – secţiunea ”Documente necesare în vederea evaluării complexe a copilului”
Program de lucru cu publicul
Luni - Joi |
7:30 - 16:00 |
Vineri |
7:30 - 13:30 |
Sambata- Duminica |
Liber |
linia 119 este disponibila pentru apelare 24/7
TRANSPARENTA DECIZIONALA
Planul anual de acţiune privind serviciile administrate şi finanţate din bugetul judeţului Iaşi pentru anul 2023
Strategia Judeteana de Dezvoltare a Serviciilor Sociale pentru perioada 2021 - 2027
Anunt privind incadrarea in grad de handicap
30.05.2023
Scrisoare de intentie pentru achizitie echipament stingere incendii, proiect POR, cod SMIS 121042
30.05.2023
Scrisoare de intentie pentru achizitie articole textile uz casnic in proiect POR, SMIS 121042